دیجیتال مارکتینگ

منظور از محتوای غیر کپی یا یونیک و یکتا چیست؟

قبلا در نوشته محتوای اسپین شده یا بازنویسی شده در مورد این نوع از محتوا جهت لینک سازی توضیح دادیم. در این نوشته قصد داریم در مورد محتوای یونیک و یکتا یا همان محتوای غیر کپی توضیح دهیم و راههای تولید محتوای یکتا را شرح دهیم.

محتوای یونیک و یکتا یعنی چه؟

وقتی محتوایی تولید می کنید، چه محتوای متنی، صوتی یا ویدیویی (که در اینجا تمرکز روی محتوای متنی است) می تواند کپی از محتوای دیگران باشد یا اینکه خودتان آن محتوا را تولید کرده باشید. محتوایی که شما تولید کرده اید و نظیر آن در هیچ کجا وجود ندارد، محتوای یونیک یا یکتا نامیده می شود.

محتواهای یونیک و یکتا به میزان بسیار زیادی در اعتمادسازی نزد گوگل و کاربران تاثیرگذار است. بنابراین لازم است از ابتدا برای تولید محتوای عالی و بهینه برنامه ریزی کنید تا هم بتوانید افزایش رتبه سایت خود را در گوگل تضمین کنید و هم کاربران وفاداری جذب نمائید.

راه های نوشتن محتوای متنی غیر کپی یا یونیک

تالیف محتوا

زمانی که شما محتوایی را از صفر تولید کنید و بدون در نظر گرفتن محتوای دیگران، از دانش و علم خود در تولید محتوا بهره بگیرید، در این صورت محتوای یکتا تالیف کرده اید.

محتوای تالیفی با اختلاف زیاد جزو بهترین نوع محتوا هستند.

ترجمه محتوای دیگران

شما می توانید محتوای خارجی و به زبان های مختلف را به فارسی برگردانید و به زبانی رسا و ساده ترجمه نمائید. ویراستاری صحیح و اضافه کردن محتوای تالیفی به ترجمه ها می تواند شدیدا در بالا رفتن ارزش این نوع از ترجمه ها مفید باشد.

بنابراین می توانید از ترجمه صحیح و مناسب نیز جهت ایجاد یک محتوای یونیک و یکتا استفاده کنید.

بازنویسی محتوای دیگران

در نوشته های قبلی در مورد بازنویسی محتوا توضیح داده ایم. اما به طور خلاصه باید بگوییم که بازنویسی محتوا ارتباط تنگاتنگی با تالیف دارد با این تفاوت که در بازنویسی محتوا، تنها یک یا چند مقاله یا منبع یا محتوای دیگر جهت بازنویسی در نظر گرفته می شود در حالیکه در تالیف محتوا هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

البته برخی از افراد بازنویسی را صرفا جایگزینی عبارتهای مترادف با کلمات موجود در محتوای مبدا می دانند که باید بگوییم این نوع از بازنویسی دارای ارزش و اعتبار کمتری می باشد.

در تولید محتوا حتماً دو چیز را به یاد داشته باشید:

  • کاربرانی که محتوای شما را می خوانند.
  • موتورهای جستجویی که محتوای شما را بررسی می کنند.

تاثیر محتوای غیر کپی در لینک سازی

قطعا محتوای یونیک در لینک سازی تاثیر بی نظیری دارد. این مورد را بارها و بارها در پروژه های مختلف تجربه کرده ایم. اگر قصد دارید از خرید رپورتاژ یا خرید بک لینک بیشترین اثر گذاری را مشاهده نمائید، حتما بر روی محتوای لینک سازی خود نیز سرمایه گذاری کنید. گرچه سئوسل امکانات زیادی جهت ایجاد محتوای لینک سازی پیش روی شما قرار داده است، اما سعی کنید بهترین مسیر را انتخاب کنید تا بهترین باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *