سئو و بهینه سازی سایت

محتوای اسپین شده یا بازنویسی محتوا (کدام بهتر است؟)

مقایسه اسپینر محتوا و بازنویسی محتوا

اگر از تولید محتوای اسپین شده برای تولید محتوای سایت یا رپورتاژها صحبت کنیم ممکن است عکس العمل های متفاوتی از افراد مختلف و صاحب نظران حوزه سئو ببینیم. به همین خاطر قصد داریم در مورد محتوای اسپین شده یا بازنویسی محتوا توضیحات لازم را ارائه داده و قضاوت و تحلیل های نهایی را به شما واگذار نمائیم.

محتوای اسپین شده یعنی چه؟

اسپین کردن متن یا محتوا به شکل های مختلف قابل انجام است. در برخی از متدها که تقریباً امروزه منسوخ شده اند، به قدری کلمات یا واژگان یک متن جابجا می شوند که تمامی جمله بندی ها و مفاهیم جملات تغییر می کند و گویا در این متد تنها هدف، داشتن یک متن بوده و نه متن مناسب و کاربردی. به این نوع از اسپین محتوا که اغلب توسط اسپینر محتوای ماشینی انجام می شود، اسپینر نامناسب گفته می شود که می تواند شدیدا برای هر نوع استفاده ای مضر و آسیب زننده باشد.

روش دیگری از اسپین محتوا وجود دارد که در آن، بدون تغییر در عبارتها، تنها جملات یا پاراگراف های یک مقاله را درون همان مقاله جابجا می کند. در این روش گرچه شکل جملات تغییر نکرده اما هنوز هم شکل کلی محتوا یکی بوده و به راحتی توسط گوگل قابل track است.

روش سوم که در واقع جزو بهترین روش اسپین محتواست، به این صورت است که با توجه به موضوع، سایت های مرتبط را یافته و از هر سایت چند جمله یا پاراگراف را عیناً کپی و در مقاله جدید قرار می دهیم. بنابراین مقاله ای که دارای چندین پاراگراف از چندین سایت مرتبط است، دارای نوعی متن اسپین شده است که تقریباً کمترین ریسک را در لینک سازی ها با روش اسپین محتوا داراست.

گرچه در تکنیک اسپین محتوا، نکات ریز و درشتی وجود دارد که با رعایت آنها می توان یک متن قابل قبولی ایجاد کرد. البته شاید بتوان نام بازنویسی محتوا را نیز برای روش سوم در نظر گرفت. اما ترجیح می دهیم فعلاً آن را با عنوان گردآوری محتوا بشناسیم. چرا که بازنویسی متد متفاوت تری است که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد.

بازنویسی محتوا

بازنویسی محتوا نیز همچون اسپین محتوا، به روش های مختلف قابل انجام است.

در روش اول تنها مترادف کلمات مختلف را جایگزین می کنیم. این روش اغلب به صورت ماشینی و توسط نرم افزارهای مربوطه انجام می شود. این روش گرچه روش قابل قبولی است اما اگر برخی از نکات نگارشی و… را در آن رعایت نمائیم می توانیم نتیجه بسیار خوبی از این نوع تولید محتوا در لینک سازی ها بگیریم.

محتوای تولید شده با استفاده از ابزار بازنویسی متن سئوسل، از این دسته از محتواهاست. البته این ابزار به صورت مفهومی بازنویسی میکند و فراتر از یک جایگزینی ساده با مترادفات عمل می نماید.

در روش دوم که تماماً انسانی انجام می شود، در واقع مشابه تولید محتوای تالیفی است. با این تفاوت که اطلاعات محتوای جدید از صفر تالیف نمی شود، بلکه با مطالعه یک یا چند مقاله، برداشت خود از آنها را در قالب مقاله جدید نگارش می کنیم. بدون آنکه جمله بندی ها، پاراگراف بندی ها، عبارات و ترتیب موضوعی آنها مشابه و یکی باشد. به طوری که وقتی مقاله بازنویسی شده را مطالعه می کنیم، یک مقاله با کیفیت و جدید را به راحتی تشخیص می دهیم.

محتوای اصلی یا محتوای لینک سازی؟

سوال اینجاست که کدام یک از انواع اسپین یا بازنویسی را می توان برای سایت اصلی به کار برد و کدام را می توان در لینک سازی ها استفاده کرد.

  • برای سایت اصلی:

تنها و تنها باید حداقل از روش دوم بازنویسی محتوا استفاده نمائید. چرا که بازنویسی محتوا با این روش، کیفیت بالایی داشته و در صورتی که توسط یک تولید کننده محتوای حرفه ای تولید شود می تواند رضایت کاربران سایت را نیز به راحتی جلب نمائید.

  • برای متن رپورتاژ در سایت های معتبر:

در چنین حالتی لازم است از متون بازنویسی شده به روش دوم اقدام کنید. هیچ سایت معتبری موافق با انتشار محتوای بی کیفیت در سایت خود نیست.

  • برای متن رپورتاژ در وبلاگ های PBN:

قبلا در مقاله رپورتاژ آگهی طبیعی به طور کامل توضیح داده ایم که منظور از یک رپورتاژ طبیعی چیست. همچنین در رابطه با هدف اصلی از انتشار رپورتاژهای مختلف همچون رپورتاژهای وبلاگی و … برای شما توضیح دادیم. همه ما می دانیم که هدف اصلی انتشار رپورتاژ خصوصا در وبلاگها، کسب رتبه برتر در گوگل است، نه کاربر. البته اگر همزمان هم به کاربر و هم گوگل توجه کنیم قطعاً روشی با کمترین ریسک و بیشتری بازدهی را انتخاب کرده ایم.

بنابراین برای تولید محتوای متن رپورتاژهای وبلاگی PBN، بهترین روش استفاده از بازنویسی محتوا به روش دوم است. در اولویت بعدی، استفاده از تکنیک اسپین به روش سوم و در اولویت بعدی نیز استفاده از تکنیک بازنویسی با روش اول است.

تهیه اسپینر محتوا

چنانچه قصد دارید متن های اسپین شده در حوزه های مرتبط تحویل بگیرید یا نگارش محتوای بازنویسی شده را بر عهده تیم سئوسل بسپارید، کافیست از طریق ناحیه کاربری تیکت ارسال نمائید.

همچنین برای سفارش رپورتاژ آگهی معتبر می توانید به صفحه خرید رپورتاژ آگهی مراجعه نمائید.

کاربرد اسپین محتوا

به دلیل هزینه بالای تولید محتوای با کیفیت، اسپین محتوا اغلب در پروسه های لینک سازی و سفارشات خرید بک لینک سئوسل استفاده می شود. در صورتی که اسپین محتوا از نوع بازنویسی باشد، می توان در سایت های مختلف و متفرقه نیز به عنوان محتوای اصلی از آنها استفاده کرد.

این صفحه شامل 2 دیدگاه می‌باشد.

  1. سلام. وقت بخیر
    ببخشید هزینه تولید محتوای بازنویسی شده چقدر هست؟

    1. سلام و عرض ادب
      تعرفه تولید محتوا به حوزه کاری و میزان محتوای درخواستی وابسته هست.
      لطفاً در ناحیه کاربری سایت عضو بشید و درخواست خودتون رو ارسال کنید تا توسط همکاران راهنمایی های لازم برای شما ارسال بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *