دیجیتال مارکتینگ

بهترین سایت های رپورتاژ آگهی را چطور تشخیص دهیم؟

چگونه رپورتاژ طبیعی منتشر کنیم؟

همانطور که می دانید، سئو مجموعه ای از فعالیت های اصولی درون سایت و یا خارج از سایت است که باعث می شود بتوانید اعتبار سایت را نزد کاربران و گوگل بالا ببرید و در نتیجه شاهد افزایش رتبه سایت خود در گوگل شوید.

در مبحث سئو خارجی، انتشار رپورتاژ آگهی تاثیر فوق العاده بالایی در افزایش رتبه سایت شما خواهد داشت به شرط آنکه اصول رپورتاژ نویسی را رعایت کرده باشید.

بهترین سایت ها برای رپورتاژ آگهی چه سایتهایی هستند؟ به عبارتی در این نوشته قصد داریم بررسی کنیم که در حین خرید رپورتاژ آگهی باید به چه معیارها و نکاتی توجه کنیم تا بتوانیم یک رپورتاژ آگهی بهینه و طبیعی منتشر کنیم. تفاوتی ندارد که قصد ما تبلیغات در سایت های خبری و خبرگزاری ها باشد یا سایت های مجله ای و یا حتی سایت های خدماتی و شرکتی. ما در این نوشته یک سری از فاکتورها را با هم مرور می کنیم تا بتوانیم بهترین منابع را تشخیص دهیم و داخل آن منابع اقدام به ثبت رپورتاژ کنیم.

چنانچه با اصول نوشتن و انتشار رپورتاژ آگهی طبیعی آشنا هستید کافیست برای سفارش رپورتاژ به صفحه خرید رپورتاژ آگهی سئوسل مراجعه نمائید. در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را با دقت مطالعه نمائید.

رپورتاژ آگهی طبیعی یعنی چه؟

اجازه بدهید با یکدیگر صادق باشیم. هدف از انتشار رپورتاژ لینک سازی نیست. همه ما باید به هدف معرفی خود، کسب و کار و خدمات خود رپورتاژ منتشر کنیم و در این بین ممکن است لازم باشید لینکی از سایت خود را نیز درون رپورتاژ قرار دهیم.

وقتی از رپورتاژ طبیعی صحبت می کنیم، یعنی رپورتاژی که به هدف لینک سازی نباشد. اما آیا در واقعیت کسی حاضر خواهد شد صرفاً جهت معرفی خدمات خود هزینه رپورتاژ بدهد؟ طبیعتاً خیر. اغلب افراد می خواهند از طریق رپورتاژ، تنها لینک سازی کنند.

دقت داشته باشید که لینک سازی می تواند جزئی از انتشار رپورتاژ باشد و به تنهایی لینک سازی کردن در رپورتاژ، جرم محسوب نمی شود. اما برای اینکه بدانید چگونه لینک سازی کنید تا طبیعی جلوه دهد باید مواردی را رعایت کنید که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

منابع مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی طبیعی

مهمترین مبحث در انتشار رپورتاژ انتخاب منبع و سایتی است که قرار است در آن رپورتاژ منتشر کنید. منابعی که قرار است در آن رپورتاژ منتشر کنید لازم است چندین فاکتور را رعایت کرده باشند.

موضوع و ماهیت وب سایت

قبل از انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی به این موضوع دقت داشته باشید که ماهیت سایت انتخاب شده چیست. منظور از ماهیت همان دسته بندی موضوعی سایت هاست. به عنوان مثال خبری، مجله ای، تخصصی و غیره. معمولا دسته هایی مانند سایت های خبری و مجله ای این پتانسیل را دارند که در مورد هر موضوعی رپورتاژ آگهی منتشر کنند. بنابراین از انتخاب این سایت ها واهمه نداشته باشید. به شرط اینکه بقیه اصول و قواعد را رعایت کرده باشید.

نوشته پیشنهادی:  برند منشن چیست؟

منبع با بروزرسانی های مداوم

سایت یا وبلاگی که قصد دارید در آن رپورتاژ منتشر کنید نباید بدون فعالیت باشند. منابع باید به روز باشند و در دوره های زمانی متفاوت و منظم به روز رسانی شوند. این بروزرسانی ها برای بالا رفتن اعتبار منابع بسیار مهم هستند. به همین خاطر وب سایت های خبری یا مجله ای می تواند یک منبع مناسب برای درج رپورتاژ باشد. دلیل آن هم بروز رسانی های مناسب و زیاد این وبسایت هاست. البته در انتشار رپورتاژ در اینگونه از سایتها به موارد زیادی باید توجه کرد که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد.

منابع درج رپورتاژ سئوسل به صورت منظم بروز رسانی می گردند و این بروزرسانی ها در بالا رفتن ارزش و اعتبار منابع به شدت دارای اهمیت هستند.

منبع با کمترین لینک خروجی در صفحه

منظور از لینک خروجی، تعداد لینک هایی است که یک صفحه از سایتی به سایتهای دیگر می دهد. لینک خروجی می تواند هم درون رپورتاژ قرار بگیرد و هم در قسمت هایی همچون سایدبار، فوتر یا حتی هدر. بنابراین باید منابعی را برای درج رپورتاژ انتخاب کنید که یا بدون لینک خروجی باشند یا دارای کمترین میزان لینک خروجی باشند.

لینک های خروجی زیاد، قدرت صفحه را می بلعند و در نتیجه از قدرت رپورتاژ شما و ارزشی که به لینک شما منتقل می شود کاسته خواهد شد.

بنابراین بهتر است سایت ها و یا وبلاگ هایی را برای انتشار رپورتاژ انتخاب کنید که حداقل تعداد لینکهای خروجی را داشته باشند. در وب سایتهای خبری مجله ای سئوسل (منابع PDN)، هیچ گونه لینک خروجی در صفحه وجود ندارد و این یک امتیاز مثبت برای منابع درج رپورتاژ سئوسل محسوب می گردد.

منبع با مطالب یونیک و یکتا و غیرکپی

سایت یا وبلاگی که تنها مطالب کاملا کپی منتشر می کند نمی تواند منبع خوبی برای انتشار رپورتاژ شما باشد. بهتر است منابعی را انتخاب کنید که محتوای آن یونیک یا حداقل بازنویسی شده از محتواهای دیگر باشد و کپی محسوب نشود.

منبع با قدرت DA بالا (به شرط رعایت فاکتورهای ضد اسپم)

این فاکتور را زمانی مدنظر قرار دهید که فاکتورهای دیگر را بررسی کرده باشید. ضمنا فراموش نکنید که داشتن آتوریتی بالا به تنهایی ملاک مناسبی برای ارزش و اعتبار رپورتاژ نیست. در نوشته تاثیر آتوریتی رپورتاژ در افزایش رتبه به طور مفصل در این مورد توضیح داده ایم.

لینک سازی طبیعی در رپورتاژ آگهی

برای اینکه رپورتاژ شما طبیعی به نظر برسد، لازم است در قرار دادن لینک در رپورتاژ مواردی را رعایت کنید که برخی از این موارد را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

لینک سازی با انکرتکست های متنوع

شما با انکرتکست ها به راحتی می توانید به گوگل بفهمانید که صفحه لندینگ شما در رابطه با چیست.

اما چنانچه در استفاده از انکرتکست ها زیاده روی کنید، از طبیعی بودن رپورتاژ کم خواهد شد و هوش مصنوعی گوگل به راحتی قادر به تشخیص دادن رپورتاژ ساختگی خواهد بود و به همین دلیل ممکن است در خوشبینانه ترین حالت آن را بی تاثیر کند یا در بدبینانه ترین حالت شما را به خاطر انتشار آن جریمه کند.

قرار دادن تعداد لینک مناسب

همیشه در رابطه با تعداد لینک های داخل رپورتاژ بین افراد مختلف بحث و جدل وجود دارد. برخی به گونه ای آمارهای ثابتی را اعلام می کنند که گویی این آمارها در مستندات گوگل ثبت شده است.

هیچ تعدادی از قراردادن لینک ها در هیچ منبعی ذکر نشده است و اعلام حداقل و حداکثر لینک نیز کاملا کذب است. 

چیزی که کاملا روشن است این است که نباید افراط یا تفریط کنید. تعداد لینک های شما درون یک رپورتاژ نباید بسیار زیاد باشد.

پیشنهاد ما به شما تنها یک لینک است. بیشتر از یک لینک می تواند یک رپورتاژ طبیعی را تبدیل به رپورتاژ ساختگی و مصنوعی کند که در نتیجه گوگل به راحتی به آن مشکوک خواهد شد.

لینک شما در کنار لینک رقیب

شاید با خود بگویید چرا باید برای رقیب لینک بسازید.

اشتباه نکنید، شما با اینکار برای رقیب لینک نمیسازید، بلکه از رقیب اعتبار می گیرید.

بنابراین یکی از پیشنهادات این است که لینک خود را در کنار لینک یک یا چند رقیب خود در رپورتاژ ذکر کنید.

لینک شما در کنار برند رقیب

این مورد هم مشابه مورد قبلی است. وقتی برند یا لینک شما در کنار برندهای برتر و رقیب قرار میگیرد، اعتبار رقبا به شما منتقل خواهد شد.

استفاده از مدیا و طبیعی سازی رپورتاژ

مدیا شامل عکس، صوت و ویدیو می باشد. استفاده از این موارد درون رپورتاژ می تواند ارزش رپورتاژ را شدیدا بالا ببرد. اما یادتان نرود که بهتر است که مدیا در سرور ارائه دهنده رپورتاژ آپلود شود.

بازه زمانی انتشار رپورتاژ طبیعی

هیچ بازه زمانی ثابتی در انتشار طبیعی رپورتاژ وجود ندارد. با توجه وضعیت سایتی که قصد دارید برای آن رپورتاژ منتشر کنید و میزان رقابت و… باید یک استراتژی مناسب در نظر بگیرید.

سرعت ایندکس محتوای سایت

به نظر شما رپورتاژی که ایندکس نشود فایده ای دارد؟ پاسخ این است که از نظر سئویی شاید فایده داشته باشد، اما از دید کلی خیر. پس ایندکس شدن یک رپورتاژ خیلی خیلی مهم است. بنابراین بهتر است سایتی را انتخاب کنید که مطالبش به خوبی و بدون مشکل ایندکس می شود و خیالتان هم از این بابت راحت خواهد بود که رپورتاژ آگهی شما هم قابلیت ایندکس را خواهد داشت.

عنوان و محتوای رپورتاژ

عنوان را طوری انتخاب نکنید که رپورتاژتان رقیب شما شود. بسیاری از عزیزان در انتشار رپورتاژ اشتباهات بزرگی می کنند که یکی از این اشتباهات انتشار رپورتاژ با عنوانی حاوی کلمه کلیدی اصلی خودشان می باشد. این کار می تواند به قدری برایتان گران تمام شود که رفعش مشکل یا نیازمند هزینه زیادی باشد.

کتگوری یا دسته رپورتاژ

برخی از منابع ثبت رپورتاژ، رپورتاژهای منتشر شده را در دسته بندی هایی با عناوین تبلیغات، رپورتاژ، آگهی و مواردی از این دست منتشر می کنند که می تواند باعث شود به راحتی رپورتاژ شما توسط گوگل شناخته شود. 

بهترین حالت این است که رپورتاژ آگهی در دسته بندی تخصصی در موضوع خود منتشر شود به طوری که نتوان آن را از یک پست معمولی سایت تشخیص داد.

این نکات دقیقا همان مواردی است که تیم سئوسل سعی در رعایت تمامی یا اکثریت آنها دارند و این موارد در تمامی سرویس های رپورتاژی سئوسل رعایت می گردند.

محل انتشار رپورتاژ آگهی

فرق گذاشتن بین یک رپورتاژ آگهی و یک محتوای عادی وب سایت منطقی نیست. یعنی اگر محتوای جدید سایتها وارد صفحه اصلی می شوند و آخرین و پر بازدیدترین محتوا در سایدبارها نمایش داده می شوند، باید رپورتاژها هم به همین صورت منتشر شوند. ارزش انتشار محتوا در صفحه اصلی همچون محتوای عادی وب سایت ها شدیدا بالاست. بنابراین به محدودیت های غیرمنطقی که برخی میزبان های رپورتاژ تعریف کردند قانع نشوید و سریعاً منبع دیگری را برای انتشار رپورتاژ انتخاب کنید.

این صفحه شامل 2 دیدگاه می‌باشد.

  1. سلام
    وقت شما بخیر
    ما چندماه گذشته یک رپورتاژ در سایتی ثبت کردیم که بعدا متوجه شدیم در دسته بندی تبلیغات درج شده و تگ رپورتاژ خورده.
    چقدر احتمال داره که افت صفحه ما بخاطر این رپورتاژ باشه؟

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما
      برای اینکه دلیل افت مشخص باید بررسی های دقیق و زیادی انجام داد.
      البته پیش بینی ها صرفا در حد پیش بینی هستند و به صورت صد در صد علت افت کلمه کلیدی بعد از ثبت رپورتاژ ممکنه مشخص نشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *