سئو و بهینه سازی سایت

اهمیت انتشار رپورتاژ در دسته بندی های مرتبط و تخصصی سایت ها

همانطور که در صفحه نوشتن رپورتاژ آگهی طبیعی نیز توضیح دادیم، انتشار رپورتاژ در دسته بندی اختصاصی دارای اهمیت بسیار زیادی است که در ادامه توضیحاتی در این مورد ارائه خواهیم کرد.

بسیاری از رپورتاژها با هدف تبلیغات و معرفی برند و محصولات نوشته و منتشر می شوند. از آنجائیکه هدف بسیاری از سئوکاران نیز انتشار رپورتاژ به هدف لینک سازی است، چندان مایل نیستند که رپورتاژها برچسب تبلیغات یا رپورتاژ آگهی بخورند.

انتشار رپورتاژ در دسته بندی اختصاصی و مرتبط

وقتی از انتشار رپورتاژ در دسته بندی یا کتگوری خاص صحبت می کنیم منظور ما دسته بندی مرتبط با موضوع رپورتاژ است. بسیاری از سایتهایی که میزبان رپورتاژهای ما هستند، یک دسته بندی عمومی جهت انتشار محتوای عمومی دارند و برخی نیز برای رپورتاژها یک دسته بندی جداگانه ایجاد کرده اند.

اگر با هدف سئو، رپورتاژ منتشر می کنید باید دقت داشته باشید که رپورتاژتان در دسته بندی رپورتاژ انتشار پیدا نکند. چرا که در انتشار رپورتاژ با هدف افزایش رتبه سایت، اولین شرط این است که گوگل به رپورتاژ بودن محتوا پی نبرد.

اگر رپورتاژ ما در دسته بندی هایی مثل رپورتاژ انتشار یابد، به راحتی یک رپورتاژ آگهی تلقی شده و انتشار این رپورتاژ به شما نسبت داده می شود و به همین خاطر ممکن است تاثیری که از آن انتظار دارید را نبینید.

در صورتی که لینک سازی های پیشرفته و انتشار رپورتاژ آگهی خود را به سئوسل سپرده اید، خیالتان از بابت اصولی بودن لینک سازی ها آسوده خواهد بود. چرا که سئوسل تحت هیچ شرایطی، رپورتاژها را در دسته بندی های مربوط به رپورتاژ یا تبلیغات و… قرار نخواهد داد.

عدم وجود دسته بندی مرتبط

اغلب سایتها یک دسته بندی عمومی دارند. بنابراین اگر محتوای رپورتاژ شما کاملا تخصصی بوده و دسته بندی مرتبط در سایت میزبان رپورتاژ وجود نداشت، کافیست دسته بندی عمومی یا دسته بندی نزدیک به موضوع را جهت انتشار انتخاب نمائید.

بک لینک و رپورتاژ در دسته بندی مرتبط و اختصاصی
بک لینک و رپورتاژ در دسته بندی مرتبط و اختصاصی

بک لینک های کامنتی و پروفایلی هم می توانند دسته بندی داشته باشند؟

شاید تصور اینگونه باشد که دسته بندی صرفا در رپورتاژها وجود دارد اما بک لینک های پروفایلی یا کامنتی هم می توانند دسته بندی داشته باشند. به این صورت که می توان تنها در سایتهای مرتبط با موضوع خودمان کامنت درج کنیم یا ایجاد پروفایل را تنها در سایتهای هم حوزه انجام دهیم. در این حالت می توانیم بگوییم که بک لینک کامنتی یا پروفایلی مرتبط ساخته ایم. گرچه ممکن است مفاهیمشان کمی با هم متفاوت باشند اما کلیات آن به همین صورت است.

این صفحه شامل 4 دیدگاه می‌باشد.

  1. خیلی ها توی اینجور سایتا ریپورتاژ میزنن، یعنی اونا دارن اشتباه میزنن؟ یه چیزی میگیا داداش !!!!!!!!

    1. سلام
      هدف ما اطلاع رسانی بوده و شما در اجرا یا عدم اجرا مختار هستید.

  2. سلام. ببخشید یک سوال
    ما قبلا 3 رپورتاژ خریداری کردیم از یکی از سایتها اما به جای رشد افت کردیم.
    الان که این رو خوندم فهمیدم چرا افت کردیم. چون روی رپورتاژ ما برچسب تبلیغات خورده و یکی دیگه هم دقیقا عبارت رپورتاژ رو نوشته.
    خدا نگذره از کسایی که اینطوری پول مردمو میخورن.
    حدس من درسته؟

    1. سلام و عرض ادب
      بله متاسفانه خیلی از دوستان چنین مواردی رو نادیده میگیرن که در حالت خوشبینانه باعث بی اثر شدن نتیجه خواهد شد و در بدترین حالت ممکن هست نتیجه عکس بده. البته در اغلب موارد با بی تاثیر شدن خودش را نشان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *