قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل اولین چیزی است که به خاطر آن به این صفحه مراجعه کرده اید. در این صفحه قصد داریم در مورد تکنیک های بالا آمدن سایت در گوگل و حضور در صفحه اول گوگل برای شما توضیح دهیم. بنابراین به طور مختصر توضیحاتی را در مورد اینکه  سئو چیست و چگونه می توانیم در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ارائه خواهیم داد و در انتها در مورد هزینه سئو سایت و قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل نیز به طور کامل شرح خواهد داد.

پیش از شروع فرآیند سئو، لازم است یک سایت بهینه طراحی کنید. اگر نمی دانید چگونه، با مراجعه به صفحه مراحل طراحی سایت، قدم به قدم با طراحی سایت آشنا شده و یک سایت بهینه ایجاد نمائید.

سئوی سایت چیست؟

شما وقتی سایتی طراحی می کنید، به روش هایی باید به سایت بازدیدکننده بفرستید. سایتی که بازدید کننده نداشته باشد در عمل هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. یکی از روش های دریافت بازدید کننده، قرار دادن لینک سایت در شبکه های اجتماعی خودتان مانند کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام است. 

روش های دیگری همچون درج کردن آدرس سایت در کارت ویزیت، تراکت های تبلیغاتی و… می توانند باعث شوند که مشتری شما مستقیماً با سایت شما آشنا شود و در صورت تمایل به سایت مراجعه کند.

تا اینجای کار به سئو نیازی نیست.

سئو زمانی مطرح می شود که تمایل داشته باشید در نتایج گوگل ظاهر شوید. چون میزان سرچ افراد و مخاطبین در گوگل روز به روز در حال افزایش است و افراد برای پیدا کردن هر چیزی، در ابتدا داخل گوگل جستجو می کنند.

سئو (SEO) یا همان Search Engine Optimization یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، به مجموعه ای از کارها گفته می شود که انجامشان باعث می شود در نهایت سایتتان به رتبه های بالاتری (مثلا صفحه 1) برسد. عقیده ما این است که سایت ها در صورتی که در صفحه 1 حضور نداشته باشند (حتی با حضور در صفحه 2)، عملاً نمی توانند بازدیدی به دست بیاورند. پس رسیدن به صفحه اول گوگل، بسیار دارای اهمیت است.

سئو کردن سایت ضروریست؟

اگر هدف شما جذب مشتری از طریق گوگل باشد باید بگوییم بله. اما اگر قصد دارید مشتریان خودتان را مستقیما به سایت هدایت کنید، ممکن است در ابتدا نیاز چندانی به سئو احساس نکنید. اما وقتی رقبای شما از طریق سئو در حال جذب مشتری هستند، شما نباید از این قافله عقب بمانید و باید سهمی از بازار را از طریق سئو از آنِ خودتان کنید. 

شما باید کاری کنید که وقتی مشتریان شما کلمات مرتبطی با حوزه کاری شما جستجو می کنند، شما در صفحه اول گوگل ظاهر شوید و از این طریق بتوانید از سرتاسر دنیا به سایت خودتان بازدید کننده کاملاً هدفمند ارسال کنید و این بازدیدکننده می تواند به مشتری شما تبدیل شود و از خدمات یا محصولات شما استفاده کند.

سئو (آوردن سایت به صفحه اول گوگل) چطور انجام می شود؟

سئوی سایت شامل مجموعه ای از فعالیت هاست که باعث می شود به صورت تدریجی شاهد افزایش رتبه خودتان در نتایج گوگل باشید. ممکن است در ابتدای طراحی سایت، حتی در 100 رتبه اول گوگل هم قرار نگیرید. در واقع وظیفه سئو این است که رتبه سایت شما را در کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری شما افزایش دهد.

به عنوان مثال چنانچه فروشگاه اینترنتی لباس دارید، می توانید با سئو کردن سایت خودتان در کلماتی مثل “خرید لباس مردانه” یا “خرید اینترنتی لباس زنانه” به صفحه اول برسانید تا وقتی این کلمه در گوگل جستجو شد، سایت شما در صفحه اول گوگل، به کاربر نمایش داده شود. یعنی با این کار، کاربری را به سایت خود هدایت خواهید کرد که هدفش، خرید لباس است. یعنی یک کاربر کاملاً هدفمند.

سئوی سایت چقدر طول می کشد؟

سئو یک پروژه تقریبا بلند مدت است و برای سئو شدن سایت باید حوصله به خرج بدهید. خصوصا در حال حاضر که الگوریتم های گوگل روز به روز در حال قوی تر شدن هستند. حتی بعد از اینکه سایت شما به رتبه مورد نظرتان رسید، نباید سئو را متوقف کنید. باید سعی کنید رتبه سایت خودتان را تا جایی که امکان دارد تثبیت کنید.

معمولا سئو کردن سایت بین 3 ماه تا یک سال و یا حتی بیشتر طول خواهد کشید. زمان رسیدن سایت شما به رتبه مورد نظرتان به مواردی مثل میزان رقابت در حوزه کاری و میزان رقابت در کلمه کلیدی انتخاب شده و بسیاری از فاکتورهای دیگر بستگی دارد.

اگر صاحب سایتی باشید و در حوزه ای کار کنید که رقابت بالایی دارد، احتمالاً به سختی توانسته اید صفحاتی از سایت خود را در صفحه گوگل مشاهده کنید. همه این موارد دلایل خاص خودشان را دارند و آوردن سایت به صفحه اول گوگل اصلا ساده نیست.

سئوکار کیست؟

سئوکار کسی است که کارهای سئو را برای شما انجام خواهد داد. در واقع یک سئوکار طی یک برنامه و استراتژی کاملاً منظم و مشخص فعالیت هایی را بر روی سایت و یا خارج از سایت شما انجام می دهد تا سایت شما شاهد افزایش رتبه باشد. 

مجموعه سئوسل که از یک تیم قدرتمند از سئوکاران و متخصصان سئو تشکیل شده است، مفتخر است کلیه خدمات سئو را خدمت مشتریان گرامی ارائه نماید.

آمدن به صفحه اول گوگل چقدر طول می کشد؟

اینکه شما در چه مدت می توانید به صفحه اول گوگل برسید به کلمه کلیدی انتخابی شما و میزان رقابت در کلمه کلیدی و قدرت فعلی سایت شما بستگی دارد. معمولاً بالا آمدن در گوگل بین 2 ماه تا یک سال به طول خواهد انجامید که این بازه زمانی می تواند کمتر یا بیشتر هم باشد.

کلمه کلیدی در سئو یعنی چی؟

شما وقتی که در حال جستجو در گوگل هستید چه عبارت هایی را در مورد یک موضوع به کار می برید؟ 

فرض کنید شما به دنبال آموزش طراحی با فتوشاپ هستید. چطور این عبارت ها را جستجو می کنید تا به نتیجه برسید؟

شما ممکن است به شکل های زیر سرچ کنید:

  • آموزش طراحی
  • آموزش طراحی با فتوشاپ
  • آموزش طراحی پست اینستاگرام با فتوشاپ
  • آموزش طراحی هایلایت اینستاگرام با فتوشاپ
  • آموزش طراحی قالب پست اینستاگرم با فتوشاپ
  • آموزش طراحی در فتوشاپ
  • روش طراحی حرفه ای در فتوشاپ
  • آموزش طراحی بنر در فتوشاپ
  • آموزش طراحی لوگو در فتوشاپ
  • و…

هر کدام از این موارد یک کلمه کلیدی برای موضوع شما محسوب می شوند. تعداد کلمات کلیدی بسیار زیادند و این مواردی که نام برده شد صرفاً یک مثال برای درک موضوع بوده است. حالا فردی که در زمینه آموزش طراحی کار می کند، به دنبال این خواهد بود که کلمه ای را انتخاب کند که جستجوی زیادی توسط کاربران دارد (یعنی کاربرانی که به دنبال آموزش طراحی هستند) و سعی می کند سایتش را طوری سئو کند که وقتی کاربری کلمه ای (مثلا: آموزش طراحی لوگو در فتوشاپ) را سرچ کرد، سایتش در صفحه اول گوگل (یا حتی لینک های بالای گوگل) قرار بگیرد.

بنابراین برای ظاهر شدن وب سایت خود در جستجوهای اول Google لازم هست به کلمات کلیدی توجه زیادی کرد و بهترین و بهینه ترین کلمات کلیدی را انتخاب کرد تا بتوانیم شاهد افزایش رتبه سایت در آن کلمه کلیدی باشیم.

این فرآیندی که توضیح داده شد، یک مرحله مهم در سئو محسوب می شود (به عبارتی می توان گفت از مراحل اولیه و مهم سئو است) که معمولاً با عنوان “انتخاب کلمه کلیدی مناسب” می شناسیم.

یعنی چطور کلمه ای را انتخاب کنیم که هم میزان سرچ یا جستجوی بالایی توسط کاربران داشته باشد و هم رقابت نسبتاً کمتری داشته باشد. این بررسی ها توسط تیم سئوی سئوسل و با ابزارهای پیشرفته و با یک سری تحلیل های تخصصی انجام خواهد شد.

سئو به چند دسته تقسیم می شود؟

در واقع مراحلی که در ادامه عنوان می شوند، جزو مراحل و شاخه های اصلی و کلی سئو هستند که در کنار هم می توانند حضور در صفحه اول را برای شما به ارمغان بیاورند. بنابراین نباید هیچ کدام از این موارد را نادیده بگیرید.

شما برای ارتقای رتبه وب سایت خود، می توانید همه یا یکی از این موارد را به تیم سئوسل بسپارید. اگر نمی دانید وب سایت شما نیازمند کدام نوع از بهینه سازی است است، کافیست از مشاوره رایگان سئوسل استفاده نمائید.

سئو داخلی

منظور از سئو داخلی این هست که شما تمامی کارهای لازم در داخل سایت را برای رتبه گرفتن و جذب ترافیک انجام دهید. کارهایی مانند قرار دادن محتوای مناسب و کاربردی و کاربر پسند و استفاده صحیح از کلمات کلیدی اصلی و LSI و در نظر گرفتن عنوان های جذاب برای مقالات و صفحات و مواردی از این دست که می تواند تاثیر فوق العاده زیادی برای شانس حضور در صفحه اول گوگل برای شما داشته باشد.

سئو تکنیکال

شاید بارها برای شما پیش اومده که دنبال مقاله ای بوده اید که در صفحه اول گوگل و یا حتی لینک اول گوگل قرار داشته و با کلیک روی آن لینک، زمان زیادی برای لود سایت صرف شد. اما باید بگوییم اگر این سایت به همین صورت پیش برود احتمالاً به زودی رتبه خودش را از دست خواهد داد. چون افزایش سرعت لود سایت خودش یکی از نکات سئو تکنیکال است.

در واقع سئو تکنیکال می تواند شامل کد نویسی های بهینه و مناسب و استاندارد باشد و مواردی مثل افزایش سرعت سایت و نکات فنی مشابه را هم شامل خواهد شد.

می خواهید بدانید که افزایش سرعت سایت چقدر به آوردن سایت به صفحه اول گوگل کمک می کند؟ بسیار زیاد !

شاید رعایت این موارد کم اهمیت به نظر برسد اما شدیداً در افزایش رتبه سایت شما و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل موثر است. پس به این مرحله نیز باید به عنوان یک مرحله مهم توجه کنید.

سرعت لود وب سایت سئوسل را در نظر بگیرید. آیا سرعت بالای لود سایت برای شما خوشایند نیست؟ احتمالاً از سرعت لود سایت سئوسل رضایت زیادی داشته باشید. اما باید به خاطر داشته باشید که لازم است کاری کنید که بازدیدکنندگان وب سایت شما نیز همین احساس را نسبت به سایت شما داشته باشند.

سئو خارجی

سئو خارجی به مراحلی از فرآیند سئو گفته می شود که خارج از سایت اتفاق می افتد. مثل لینک سازی یا خرید بک لینک یا خرید رپورتاژ آگهی و تبلیغات که می توانند باعث افزایش قدرت سایت شما و همینطور جذب ترافیک بیشتر شوند.

قرار گرفتن و آمدن به صفحه اول گوگل

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل چقدر است؟

برآورد هزینه پروژه های سئو اغلب بر پایه کیووردها و کلمات کلیدی هستند. یعنی صاحب سایت و سئوکار یک سری از کیووردهای بهینه را انتخاب و پس از توافق بر روی آنها، پروژه را آغاز می کنند.

در واقع مواردی که در توافقنامه ها یا همان قراردادهای سئو (چه قراردادهای آنلاین و چه حضوری) ذکر می شوند، مواردی از این قبیل هستند:

  • چه کلمه کلیدی قرار است به رتبه خاصی برسد؟
  • این کلمه قرار است به چه رتبه ای در صفحه اول دست پیدا کند؟ (بین رتبه 1 تا 10)
  • این کلمه قرار است در چه مدت به جایگاه توافقی برسد؟
  • هزینه آمدن به صفحه اول برای این کلمه چقدر است؟

مورد اول در مورد این موضوع است که چه کلمه کلیدی انتخاب شود. 

کلمات کلیدی کاملاً متنوع هستند و از رقابت کم تا رقابت شدیداً بالا وجود دارند. بدیهی است که کلمات کم رقابت حجم کاری کمتری را لازم دارند و کلمات پر رقابت نیازمند زمان طولانی هستند.

به همین خاطر صحبت کردن در مورد این که هزینه بالا اومدن در گوگل چقدر است به طور کلی قابل پاسخگویی نیست بلکه لازم است در ابتدا دقیقا کیوورد موردنظر مشخص و به طور دقیق آنالیز و تحلیل شود.

سوال بعدی این است که بعد از انتخاب کلمه کلیدی تصمیم داریم آن را به چه رتبه ای برسانیم؟ (رتبه هدف ما چند است؟)

فرض کنید کلمه ای در حال حاضر در رتبه 75 قرار دارد. یعنی لینک 5 از صفحه 8 و ما قصد داریم آن را به صفحه اول برسانیم. اگر صرفا هدف ما آمدن به صفحه اول گوگل باشد، هزینه متفاوت تری خواهد داشت نسبت به اینکه قصد داشته باشیم آن کلمه را به لینک های بالاتری مثل لینک 5 یا حتی 3 یا 1 در صفحه اول گوگل برسانیم. هرچه رتبه بالاتری مدنظر داشته باشید، هزینه هم بیشتر خواهد بود.

مورد بعدی، زمان رسیدن به یک رتبه مشخص است. ما به هیچ عنوان هیچ زمانی را پیش بینی نمی کنیم و البته تضمین هم در این زمینه قابل ارائه نیست. چون سئو یک فرآیند غیرقابل پیش بینی است و اصلا مشخص نیست که یک کیوورد در چه مدت می تواند به جایگاه موردنظر ما برسد. بعضی از کیووردها در طول یک ماه به نتیجه می رسند و بعضی از کیووردها هم ممکن است بیش از یکسال نیاز به زمان برای آمدن به صفحه اول گوگل داشته باشند.

در واقع همه این موارد دست به دست هم می دهند تا بتوانیم هزینه رساندن یک کلمه کلیدی به صفحه اول گوگل را مشخص کنیم و معمولاً هزینه هر کلمه با کلمه دیگر متفاوت خواهد بود.

برای مشخص شدن دقیق هزینه لازم است کیوورد انتخابی به طور کامل بررسی شود و وضعیت فعلی سایت شما هم آنالیز گردد. چرا که آمدن یک کیوورد به صفحه اول برای سایت تازه تاسیس، بیشتر از یک سایت با طول عمر بالا طول می کشد و زمان و هزینه لازم دارد و حجم کاری بسیار بیشتری هم نیاز است. 

از طرفی بعضی از سایت ها از نظر سئو داخلی یا تکنیکال و فنی واقعا وضعیت نامناسبی دارند و با این وضعیت نباید چندان امیدوار به افزایش رتبه باشند. گوگل تنها برای سایتهایی ارزش قائل است که در بهینه ترین حالت ممکن قرار گرفته باشند.

همه این فاکتورها آنالیز می شوند و یک هزینه نهایی اعلام می شود و مشتریان عزیز با توجه به صلاحدید خود، می توانند تصمیم بگیرند که این پروژه با این کیوورد آغاز گردد یا خیر.

سئو یک رقابت است. اگر می خواهید در این رقابت برنده باشید، باید از رقبای خود از همه لحاظ برتر باشید. تیم سئوی سئوسل همراه شما خواهند بود تا بهتر از رقبای خود باشید و بتوانید اعتماد موتور جستجوی قدرتمند گوگل را جلب کنید تا بتوانید شاهد افزایش رتبه خود در نتایج جستجو باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و برآورد هزینه سئوی سایت، کافیست در پورتال کاربری سایت عضو شده و به واحد سئو و بهینه سازی سایت، تیکتی با موضوع مرتبط ارسال نمائید.

همچنین می توانید با شماره های تماس ذکر شده در سایت تماس گرفته تا راهنمایی های لازم خدمت شما ارائه گردد.